Wednesday, August 5, 2015

TEASER #3: CIK SERBA TAHU - SYAMNURIEZMIL


Cepat saja aku masuk ke dalam kereta Encik Bun
dan menghidupkan enjin. Baru saja hendak keluar dari
pekarangan rumah itu, ada sebuah kereta Porsche berwarna
hitam, meluncur masuk tak agak-agak menyebabkan aku
berhenti mengejut.

 Huhhh... Nasib baik tak kena.
Dia keluar dan mengetuk cermin pintu kereta itu.
“Tahu bawa kereta ke tak?”
Aku tergamam. Siot mamat ni! Dia yang tak tahu,
atau aku yang tak tahu?
Aku membuka tingkap kereta itu.
“Encik...”
“Carl Adham.”
Eh, mamat ni. Siapa tanya nama dia entah...

“Encik, kalau naik bas pun, orang yang menunggu
akan bagi peluang orang keluar dulu, daripada masuk.
Serupalah macam situasi sekarang, bagilah saya keluar
dulu, barulah masuk.”

“Oh, saya tak pernah naik bas.”
Kekwatnya?
“Sudahlah, saya dah lambat.”
Aku terus menutup tingkap dan berlalu. Tapi,
hati... rasa sakit. Hesy!

0 comments:

Post a Comment